میکرونیدلینگ , هزینه و قیمت میکرونیدلینگ
می خواهیم بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ منتشر کنیم امید واریم بهترین بهره را از وب سایت ببرید.
میکرونیدلینگ , هزینه و قیمت میکرونیدلینگ
یک شنبه 30 دی 1397 ساعت 10:39 | بازدید : 65 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

میکرونیدلینگ , هزینه و قیمت میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ , هزینه و قیمت میکرونیدلینگ : در همه اشخاص داشتن پوستی صاف وزیبا اعتماد به نفس را بالا می برد .پیری فرایندی اجتناب ناپذیر می باشد و بطبع با بالا رفتن سن ،پوست دچار تغییر تحولاتی می گردد ،و داشتن پوستی شل و افتاده اعتماد به نفس را پایین می آورد،اما فرد مجبور نیست که برای همیشه این تغییرات را تحمل نماید.

میکرونیدلینگ

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی می باشید که از جای جوش و زخم خسته شده اید ،یا و یا دچار سوختگی پوست شده اید ،و این موضوع برای شما بسیار نگران کندده است و یا شلی و افتادگی پوست خود رنج می برید،لازم است بدانید که جهت جوان سازی و ترمیمی پوست و داشتن پوستی صاف و زیبا روش های گوناگونی وجود دارد ،و یکی از کارآمدترین روش ها ی جوان سازی پوست روش میکرونیدلینگ است چون امن می باشد و نسبت به روش های دیگر مقرون به صرف است دارای طرفداران خاص خود می باشد.

میکرونیدلینگ یعنی چه؟

میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی و اغلب با درد بسیار مختصر و قابل تحمل یکی از بهترین روش های شناخته شدهدر دنیا جهت جوانسازی ،درمان آسیب های پوستی و بازسازی بافت های آسیب دیده می باشد.این روش یک روش امن می باشد و نیازی هم به مواد شیمیایی نیست.میکرونیدلینگ را باید یک پزشک باتجربه انجام دهد .میکرونیدلینگ تولید کلاژن را تحریک نموده و موجب جوان سازی پوست می گردد.

لازم است اشاره کنیم که بافت ،ساختار و ظاهر پوست از کلاژن و الاستین تشکیل شده است،به تدریج با بالا رفتن سن کلاژن ها والاستین ها به علت عوامل محیطی و قرار گرفتن در معرض نورخورشید تجزیه شده و موجب خشکی ،نازکی و چین و چروک دار شدن پوست می گردد.عمل میکرونیدلینگ می تواند با تحریک کلاژن سازی تعداد کلاژن ها را افزایش داده و عمل ترمیم بافت پوست را انجام دهدو ساختار و کارکرد پوست آسیب دیده ،تغییر یافته می گردد.در نهایت چین و چروک آن را از بین برده و موجب ایجاد پوستی جوان ،صاف ،کشیده و زیبا خواهد شد و موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

این را به خاطر داشته باشید که عمل میکرونیدلینگ باید به وسیله یک پزشک حاذق و باتجربه انجام گردد.شما عزیزان می توانید برای این کار با متخصصین در کلینیک پوست و مو مشاوره داشته باشید ،آن ها می توانند اطلاعات مورد نیاز در مورد میکرونیدلینگ رادر اختیار شما قرار دهند،و این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد میکرونیدلینگ اتخاذ نمایید.

عمل میکرونیدلینگ چه نوع عملی می باشد؟

در واقع میکرونیدلینگ یک روش نوین و موثر برای برطرف نمودن مشکلات پوست و جوانسازی پوست می باشد که به آن میکرونیدلینگ تراپی و القای کلاژن از طریق پوست هم می گویند.میکرونیدلینگ در حقیقت تحریک مکانیکال است، عمل میکرونیدلینک را با استفاده از یک ابزار خاص که دارای یک غلتک کوچک است و تعدادی سوزن در سر آن تعبیه شده است انجام میدهند ،غلتک را روی پوست صورت حرکت می دهند ،و با تحریک زیر پوستی ،میلیون ها میکروکانال در پوست ایجاد می شود.

روش عملکرد میکرونیدلینگ به این شکل می باشد که ،هنگامی که غلتک دارای سوزن روی پوست حرکت داده می شود ،سوزن های ریز بر حسب عمق و سرعتی که به وسیله پزشک مشخص می گردد؛به صورت همزمان به لایه های دوم پوست یا درم وارد می شوند(پزشک عمق و سرعت سوزن و چگونگی هدف را تعیین می کند)با حرکت سوزن ها ،زخم های کنترل شده ای روی پوست ایجاد می گردند ،بعد سیستم ایمنی بدن فعال شده وموجب می شود که تولید کلاژن و الاستین بالا رود و موجب ضخیم تر شدن لایه زاینده پوست شده و چین و چروک های پوست از بین می رود و پوستی صاف و شفاف به وجود می آید .در حقیقت می توان گفت که کلاژن و الاستین همان رشته های پروتئینی می باشند که موجب استحکام پوست شده و باعت ایجاد خاصیت ارتجاعی پوست می شوند.

از این طریق موجب فرآیند کلاژن سازی بافت و سفتی پوست شده ،منافذ ایجاد شده و علائم کشش کاهش پیدا می کند .میکرونیدلینگ موجب بهبود بافت و رنگ پوست ،درمان ظواهر پیری ،جای زخم ،علائم کشیدگی و رنگدانه های پوست و جای اکنه و آفتاب سوختگی دارای کار برد می باشد.

پس از انجام میکرونیدلینگ جهت افزایش تاثیر فرآیند از کرم های موضعی به صورت مستقیم روی پوست استفاده می گردد که با جذب لایه های عمیق پوست اثر فرآیندرا بالا می برد.

شما می توانید بعد از چند جلسه ی از عمل میکرونیدلینگ بهبودی های زیر را در پوست خود مشاهده نمایید:

  1. بهبود یافتن ساختار پوست
  2. هموار نمودن خطوط و چین و چروک های عمیق پوستی
  3. بهبود جای زخم های ایجاد شده
  4. بهبود یافتن اسکارها(جای زخم)و تو رفتگی های ناشی از آکنه
  5. بهبود ظاهر علائم کشیدگی روی پوست
  6. بهبود شل شدگی وافتادگی پوست
  7. بهبود سلولیت ها
  8. بهبود یافتن جای عمل های قدیمی

روش درمانی میکرونیدلینگ را به چه صورتی انجام میدهند؟

کلاژن نوعی پروتئین می باشد و در حقیقت سازنده ساختار پوست است و سلول های پوست را مانند یک شبکه ی منظم در کنار هم قرار می دهد .کم کم با بالا رفتن سن به علت شرایط محیطی و قرار گرفتن در معرض آفتاب این کلاژن ها تخریب شده وتجزیه می گردند ،در نتیجه دچار شلی ،افتادگی و چین و چروک می گردد ،البته باید اشاره کنیم که از بین رفتن کلاژن به غیر از بالا رفتن سن به عوامل دیگری هم مانند ،سوختگی ،جای زخم ،جای جوش و آکنه مربوط می شود.در روش میکرونیدلینگ دستگاهی که این عمل را انجام میدهد ،سوزن هایی دارد که این سوزن ها در لایه درم پوست وارد شده وو موجب ایجاد کانال های میکروسکوپی می شوند .و در این مرحله بدن شروع به واکنش طبیعی می کند و تولید کلاژن والاستین می نماید و موجب بهبودی پوست می گردد.

در واقع میکرونیدلینگ دارای کاربرد های مختلفی می باشد و می تواند بسیاری از مشکلات و بیماری ها را رفع نماید که در زیر ما به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

  1. جای جوش یا جای زخم عمل های جراحی
  2. بافت و رنگ پوست
  3. سلولیت های خفیف یا علائم کشیدگی پوست
  4. اسکارهای سطحی
  5. چین و چروک ها و خطوط ریز

روش میکرونیدلینگ را برای چه قسمت هایی از بدن می توان به کار برد؟

می توان گفت که روش میکرونیدلینگ را می توان برای همه قسمتهای بدن مورد استفاده قرار داد ولی بیشتر در مناطق زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. صورت
  2. گردن
  3. دست ها
  4. قفسه سینه

در چه مواردی می شود از روش میکرونیدلینگ استفاده نمود؟

در واقع از میکرونیکلینگ می توان جهت برطرف کردن چین و چروک در همه قسمت های بدن مانند صورت،گردن ،دست ها و قفسه سینه ،بالای سینه و شانه ها(دکولته)بازوها،پاها،شکم و کمر استفاده نمود.

  • چین و چروک : چین و چروک در صورت بیشتر به علت از دست رفتن کلاژن و الاستین طبیعی در پوست می باشد در روش میکرونیدلینگ با تولید کلاژن و الاستین موجب بهبود علائم چین و چروک می گردد تجمع کلاژن و الاستین موجب کشیدن پوست و افزایش استحکام آن می گردد این کار موجب جلوگیری از نازک شدن پوست که اغلب در اثر پیری اتفاق می افتد نیز تاثی قابل توجهی دارد.
  • اسکار(جای زخم و جراحت) : با بازسازی رشته های کلاژن و الاستین بافت اسکار تخریب می گردد و فرآیند طبیعی بهبود زخم تحریک شده و جایگزینی بین بافت تحریک شده وتخریب شده انجام می شود.
  • تیرگی و لکه های پوست : عمل میکرونیدلینگ موجب بازسازی کراتینوسیت ها (سلول های سطحی پوست) شده و موجب روشن تر شدن پوست و از بین رفتن لکه ها می گردد.
  • ریزش مو : این روش با افزایش میزان مواد مغذی و خون رسانی به ریشه مو موجب تقویت و رشد فولیکول های مو می گردد.
    • استرچ مارک(ترک های پوستی):با بهبود یافتن تراکم اپیدرم و افزایش کلاژن سازی ترک های پوستی کم می گردد.

میکرونیدلینگ دارای چه مزایایی می باشد؟

  1. مهمترین مزیتی که روش میکرونیدلینگ دارد این می باشد که این روش از فرآیند ترمیم طبیعی خود بدن جهت بهبود عملکرد و ساختار پوست و جوانسازی آن استفاده می نماید.
  2. دوران بهبود ونقاهت بعد از میکرونیدلینگ ۲۴ تا ۴۸ ساعت می باشد.بعد از انجام درمان با روش میکرونیدلینگ ظاهر پوست سریع ترمیم شدهو بیمار می تواند به کارهای روزمره خود ادامه دهد.
  3. برعکس روش های دیگر در میکرونیدلینگ اپیدرم پوست بازسازی و ترمیم می شود و به هیچ عنوان تخریب نمی گردد.
  4. انجام این روش درمانی دارای عوارض جانبی نمی باشد و این عمل تقریبا به طور کامل بدون درد و بدون ایجاد جای زخمی می باشد و همین طور عوارض جانبی ناشی از آن هم به ندرت مشاهده می شود و و تنها امکان دارد که بعداز انجام عمل ،پوست دچار مقداری قرمزی گردد که آن هم بعد از چند ساعت بهبود خواهد یافت.
  5. این روش درمانی در مقایسه با سایر فرآیندهای بازسازی پوست مقرون به صرفه می باشد ،برخلاف روش های دیگر مثل لیزر،هزینه میکرونیدلینگ مناسب بوده و نیاز به هیچ گونه هزینه های اضافی ندارد.
  6. این روش موجب افزایش استحکام و ضخامت پوست ،بدون حذف یا آسیب رساندن به لایه اپیدرم می شود.
  7. در میکرونیدلینگ امکان خون مردگی ،عفونت،تغییر رنگ پوست خیلی کم می باشد واغلب ایجاد نمی گردد.
  8. این روش درمانی در همه نقاط بدن از جمله پوست سر،صورت،بدن،و پوست های حساس اطراف چشم ها ،دهان و گردن قابل استفاده می باشد.
  9. این روش درمانی را می توان در محل هایی که نمی توان از لیزر استفاده کرد،مورد استفاده قرار داد.
  10. میکرونیدلینگ را می توان روی پوست های نازک هم انجام داد.
  11. می شود از از این روش درمانی روی همه پوست ها از جمله پوست های تیره هم استفاده کرد.
  12. به تدریج با کامل شدن فرآیند کلاژن سازی ،شخص می تواند شاهد نتایج بهتری باشد.

ما باید یک سری نکاتی مهم و قابل توجه در مورد میکرونیدلینگ موثرترین روش جوانسازی و ترمیم پوست را به خاطر داشته باشیم که در زیر به چند مورد از این ها اشاه می کنیم:

  1. در صورتی که اخیرا از روش های دیگر برای جوان سازی پوست خود استفاده کرده اید ،حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  2. پس از عمل میکرونیدلینگ حتما به توصیه های بهداشتی پزشک خود توجه داشته و عمل کنید.
  3. چناچه هر گونه دارویی را مصرف می کنید ویا هر نوع بیماری و ضایعه ی پوستی دارید ؛قبل از عمل میکرونیدلینگ با پزشک خود مطرح کنید.
  4. به خاطر داشته باشید که نتیجه حاصل بعد از یک جلسه درمانی چندان مطلوب و مورد رضایت نخواهد بود و بهتر می باشد برای دریافت نتیجه مطلوب جلسات درمان را تکمیل نمایید.

نحوه ی عملکرد روش درمانی میکرونیدلینگ به چه صورتی می باشد؟

نحوه عملکرد این روش بدین صورت می باشد که برای اینکه بیمار احساس راحتی داشته باشد و گونه دردی را احساس نکند ؛تقریباً ۲۰ دقیقه پیش از شروع میکرونیدلینگ ناحیه تحت درمان را بی حس می کنند و بعد نخستین درمان تزریقی موضعی (شامل هیالورانیک اسید جهت افزایش آبرسانی به پوست و فیتوبوست جهت درمان هایپرپیگمنتیشن) انجام می گردد.پس از تزریق ،برای افزایش نفوذ مواد تزریق شده بر روی محل تحت درمان از میکرورولر که یک ابزار دستی مشابه یک قلم با سوزن های ریز می باشد؛استفاده می گردد.

و بعد با استفاده از یک دستگاه که شبیه منگنه زن بوده وشامل یک غلتک است و سر غلتک سوزن های ریزی دارد.این سوزن ها به صورت کنترل شده و با دقت در پوست نفوذ می کنند و کانال های عمیق و بسیار ریزی در درم پوست به وجود می آورند و متناسب با عمق نفوذ سوزن ها،فرد احساس مورمور شدن ویا سوراخ شدن پوست می کند.پس از ایجاد میکروکانال ها تزریق بعدی آغاز می گردد درمان های پوستی مکمل مانند سرم های آنتی اکسیدان یا فاکتورهای رشد امکان دارد متناسب با وضعیت پوست فرد به کار برده شوند.

بهتر می باشد که میکرونیدل ها به شکل عمودی به پوست نفوذ کنند زیرا نفوذ عمودی میکرونیدل ها موجب ایجاد یک مسیری می گردد که سرم های تقویتی و درمانی های ضد پیری عمیق تر نفوذ کرده وبهتر جذب پوست گردند.بعد از انجام عمل میکرونیدلینگ ،بدن شوع به تولید کلاژن والاستین کرده و میکروکانال ها را بازسازی می نماید و در نهایت ظاهر پوست جوان تر،لطیف تر و سفت تر می گردد.به مدت دو روز پس از عمل میکرونیدلینگ پوست مقداری صورتی رنگ خواهد بود و ظاهر آن دچار آفتاب سوختگی خفیفی می باشد ،و پوست هم دچار مقداری خشکی و سفتی می شود که سریع این علائم رفع خواهد شد.

هزینه خرید دستگاه میکرونیدلینگ

باید پزشکانی که قصد خرید دستگاه میکرونیدلینگ را دارند به برخی از نکات در رابطه با خرید و قیمت دستگاه میکرونیدلینگ توجه داشته باشند.در زیر همه نکات مهم در رابطه با خرید دستگاه میکرونیدلینگ را برای شما عزیزان ارائه می نماییم امیدواریم این نکات بتواند راهنمای خوبی برای شما در انتخاب دستگاه میکرونیدلینگ باشد.

توجه!!!

انتخاب و خرید تجهیزات پزشکی به علت وجود برندهای مختلف در بازار کار سختی می باشد بخصوص اگر بخواهیم دستگاه مخصوصی را خریداری نماییم! یکی از موارد بسیار مهمی که باید در نظر بگیریم پارامترهای مورد استفاده در دستگاه مس باشد بنابراین باید پزشک پیش از اقدام برای خرید دستگاه و تجهیزات میکرونیدلینگ ،هدف خود وموارد استفاده از دستگاه را در نظر بگیرد تا اینکه بعد از خرید دستگاه پشیمان نگردد ،به خصوص اینکه اگردستگاه قیمت بالایی داشته باشد.

رعایت کردن برخی از استانداردها و تاییده های معروف دنیا که مربوط به تجهیزات پزشکی است،منجر می شود شما در انتخاب دستگاه کاملاً ایمن و مطمئن باشید در زیر به برخی از تاییدیه های مهم تجهیزات پزشکی اشاره می نماییم:

  1. تاییدیه CE اروپا
  2. تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا)
  3. تاییدیه ISO 13485

توجه!!!

در کشور ما ایران فقط تاییدیه های CE اروپا و FDA آمریکا به وسیله اداره کل تجهیزات پزشکی اجازه ورود به داخل کشور را دارند.

بر طبق گفته های بالا می توان در خرید دستگاه میکرونیدلینگ موارد زیر را در خاطر داشت:

  1. مرحله اول : مشخص کردن نیاز وکاربری که از دستگاه داریم و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در این زمینه
  2. مرحله دوم : انتخاب یک مارک و شرکت معتبر تجهیزات پزشکی
  3. تصمیم به خرید دستگاه و انتخاب نهایی

 

برچسب ها: , , , ,



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب ناب از سراسر وب و آدرس drdr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 268
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 39
:: بازدید ماه : 4288
:: بازدید سال : 6147
:: بازدید کلی : 14963